FFViraggieNeg

我还是七隗(kui二声),一个可有可无的边缘星球,谢谢你曾经来过。
欢迎来网易云:FFViraggieNeg

Pedalo - The Heart Strings

这个夜晚最惊喜的是听到了这首歌~而且是一听前奏就被吸引的歌了,它拥有抚平内心躁动的魔力,绕耳动心。

钢琴声的灵动像精灵正在黑白键上跳舞,朴素又乐感十足的男声和伴奏的古典弦乐意外的和谐。一整首歌曲完毕,无法分清到底是在听歌声还是在听伴奏,它们已经融为一体。

这种美感我实在无法找出合适的形容词来形容,它带给我喜悦令我循环不止。

歌词也是如此的富有浪漫色彩:

It seems as good a day as any

看上去这是很适合

To start my trek across the ocean

开始我横跨海洋的路程的一天.

With no funds for ship or sail

没有钱去坐船或者迎风扬帆

I’ll use my legs and my devotion.

那么我就靠我的双脚和执著.

An aqua bike will be my vessel

用一个水中自行车来当我的交通工具

And high adventure the land I seek

我寻找探险的地方

So farewell friends who’ve come to gather

所以再见所有前来聚会的朋友们

Waving hankies, tear on cheek, oh...

挥挥手绢, 泪流脸颊, 哦...

It’s a long long way to go on a pedalo, a pedalo...

在脚踏船上将有一段很长很长的路要走

My joy was surging, spirit soaring

我的欢乐在迸发, 我的精神在焕发

The sky was huge, the sea was placid

天如此高远, 海如此宁静

But soon my vim was somewhat dimmed

但是很快我开始有些黯淡

By bucketloads of lactic acid.

我的肌肉开始酸痛

and then a ship took me aboard

然后一艘船邀请我上去

Was full of whiskey and hearty sailors

船上满是威士忌和热情的水手

I rested up, then pedaled onwards

我好好的休息了一会, 然后继续踩着脚踏船前行

Once I found out they were whalers

因为我发现他们是捕鲸者

It’s a long long way to go on a pedalo, a pedalo...

在脚踏船上将有一段很长很长的路要走

I saw a mermaid, thwarted pirates

我看见了一条美人鱼, 我击退了海盗

Wrestled sea squids, this and more

我和乌贼搏斗, 等等等等

But as I ponder that horizon

但是当我看着地平线

I fancy someone moved the shore,

我幻想有人移动了海滩

oh… Hope can come, and hope can go

哦, 希望会来, 希望也会走

But for the most part seems to go

但是似乎总是走得比来得多

But still I huff, and still I puff

但是我仍然努力, 我仍然努力

On my yellow pedalo

在我的黄色脚踏船上

It’s a long long way to go on a pedalo, a pedalo...

在脚踏船上将有一段很长很长的路要走

评论 ( 11 )
热度 ( 232 )

© FFViraggieNeg | Powered by LOFTER